تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/06/20 - 10:49
کد خبر: 515937

بازگشت دوقلوها با نمایشگر بزرگ‌تر و دکمه جدید؛

حالا وقت درخشش است / دو گوشی پرچمدار جدید اپل رونمایی شد

حالا وقت درخشش است / دو گوشی پرچمدار جدید اپل رونمایی شد

بارزترین تغییر آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را می‌توان عمودی‌شدن چینش دوربین‌های پشتی دانست تا شاهد تکرار فلسفه‌ی طراحی آیفون ۱۰ اما با رویکردی مدرن‌تر باشیم. به‌لطف همین تغییر، مدل‌های عادی و پلاس همچون آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، توانایی ضبط ویدیوی سه‌بعدی دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دو گوشی پرچمدار جدید اپل که شب گذشته در مراسم It's Glowtime (حالا وقت درخشش است) رونمایی شدند، شباهت‌های زیادی به آیفون‌های پرچمدار چند نسل اخیر دارند؛ اما اپل به پیشرفت پلکانی ادامه می‌دهد و علاقه‌ای به متحول‌کردن آیفون ندارد؛ البته فعلا.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی اپل، دو گوشی آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس به نمایشگر بزرگ‌تر از آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مجهزند و به‌لطف تراشه‌ی پرچمدار جدید، قابلیت‌های متعددی در زمینه‌ی هوش مصنوعی ارائه می‌دهند.

بارزترین تغییر آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را می‌توان عمودی‌شدن چینش دوربین‌های پشتی دانست تا شاهد تکرار فلسفه‌ی طراحی آیفون ۱۰ اما با رویکردی مدرن‌تر باشیم. به‌لطف همین تغییر، مدل‌های عادی و پلاس همچون آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، توانایی ضبط ویدیوی سه‌بعدی دارند.

اپل می‌گوید آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به‌ترتیب به نمایشگر ۶٫۳ اینچی و ۶٫۹ اینچی مجهز هستند (مدل‌های پرو و پرو مکس در نسل قبل نمایشگر ۶٫۱ اینچی و ۶٫۷ اینچی داشتند). گوشی‌سازان از زمان عرضه‌ی موبایل‌های دکمه‌ای همواره در تلاش بودند با کاهش تعداد دکمه‌ها به سمت دستگاه‌های بدون دکمه بروند. در روزگاری که شیائومی می‌خواهد گوشی بدون دکمه بسازد، اپل با اضافه‌کردن اکشن باتن و کمرا کنترل (Camera Control) به آیفون، رویکردی متضاد را در پیش گرفته است؛ رویکردی که سنت‌گرایی و مدرنیته را به‌موزات هم پیش می‌برد.

آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس باریک‌ترین حاشیه‌ی نمایشگر را در بین تمامی محصولات اپل دارند و مدل پرو مکس، غول‌پیکرترین آیفون تاریخ به‌شمار می‌رود. بدنه‌ی هر دو گوشی بار دیگر به روکش تیتانیومی مزین است، اما این بار رنگ بدنه حس و حال متفاوتی دارد. پرچمدارهای جدید اپل در رنگ‌های تیتانیوم مشکی، تیتانیوم سفید، تیتانیوم طبیعی و تیتانیوم صحرایی روانه‌ی بازار می‌شوند.

گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با پردازنده‌ی A18 Pro عرضه می‌شوند که دارای موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای است. به روایت اپل، این تراشه «عملکرد شگفت‌انگیز» برای قابلیت‌های Apple Intelligence ارائه می‌دهد و ۱۵ درصد از پردازنده‌ی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس سریع‌تر است.

A18 Pro به‌لطف بهره‌مندی از جی‌پی‌یو ۶ هسته‌ای، تا ۲۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتر از پردازنده‌ی A17 Pro در پرچمدارهای نسل قبل ارائه می‌دهد. واحد گرافیکی از رهگیری پرتو سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند تا بازی‌ها واقع‌گرایانه به تصویر کشیده شوند.

حالا وقت درخشش است / دو گوشی پرچمدار جدید اپل رونمایی شد

بر اساس اعلام اپل، تراشه‌ی A18 Pro درمقایسه‌با تراشه‌ی A18 در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر است و از نسل دوم لیتوگرافی سه نانومتری استفاده می‌کند. واحد CPU این تراشه به دو هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف مجهز است و در عین ارائه‌ی ۱۵ درصد قدرت بیشتر، ۲۰ درصد انرژی کمتر از تراشه‌ی A17 Pro مصرف می‌کند. تراشه‌ی A18 Pro واحد شتاب‌دهنده‌ی جدیدی برای یادگیری ماشین دارد و از نسخه‌ی سریع‌تر USB-C پشتیبانی می‌کند.

اپل می‌گوید آیفون ۱۶ پرو به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدیدی با نام تجاری «فیوژن» مجهز است و از دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج برابری استفاده می‌کند. این بار هر دو مدل پرو و پرو مکس آیفون به دوربین تله‌فوتو «چهار منشوری» (ساختار مشابه دوربین‌های پریسکوپی) مجهز هستند. آیفون‌های جدید اپل برای اولین‌بار از دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌گیرند.

حالا وقت درخشش است / دو گوشی پرچمدار جدید اپل رونمایی شد

اپل بخش Photographic Styles را بازطراحی کرده است تا کاربر بتواند به‌صورت بلادرنگ، جزئیات رنگ‌ها و سایه‌ها را تغییر دهد و حس‌و‌حال خاصی را وارد تصاویر کند. استایل‌های این بخش را می‌توان به‌شکل عمیق‌تر نیز شخصی‌سازی کرد.

گوشی‌های جدید اپل ویدیوهای 4K را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کنند و امکان تغییر سرعت پخش ویدیو پس از ضبط وجود خواهد داشت. گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس در بخش کناری از دکمه‌ی جدید Camera Control میزبانی می‌کنند که تجربه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری را ارتقاء می‌دهد. این دکمه بعدا با به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابلیت‌های جدیدی دریافت خواهد کرد.

دکمه‌ی کمرا کنترل آیفون مبتنی‌بر بازخورد لامسه‌ای (هپتیک) است و قابلیت‌های بسیار متنوعی را ارائه می‌دهد. با کلیک روی دکمه، نرم‌افزار دوربین باز می‌شود و با کلیک مجدد، گوشی از منظره‌ی موردنظر عکس می‌گیرد. اگر انگشت خود را روی دکمه نگه دارید، فیلم‌برداری آغاز خواهد شد.

کمرا کنترل از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و توانایی تشخیص کلیک و ضربه‌ی سبک‌تر را دارد. با ضربه‌ی سبک روی دکمه، پیش‌نمایشی از تصویر باز می‌شود و دسترسی به گزینه‌های مختلف نظیر بزرگ‌نمایی و جابه‌جایی بین دوربین‌ها را ممکن می‌کند. با دو بار ضربه‌، گزینه‌های دیگر نیز بالا می‌آیند.

کمرا کنترل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس قابلیت جذابی به نام Visual Intelligence دارد که مشابه گوگل لنز است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد که گوشی خود را به سمت سوژه‌ها بگیرند و به جزئیاتی درباره‌ی آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

اپل روی تجربه‌ی صوتی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس نیز مانور داده است. این شرکت می‌گوید گوشی‌های جدیدش چهار میکروفون با کیفیت استودیو دارند و می‌توانند به هنگام ضبط ویدیوهای فراگیر، صدای فراگیر را نیز ثبت کنند.

عمر باتری آیفون‌های جدید بهبود پیدا کرده است و اپل ادعا می‌کند آیفون ۱۶ پرو مکس تا ۳۳ ساعت شارژدهی ارائه می‌دهد. به ادعای اپل، آیفون ۱۶ پرو مکس دارای «بهترین عمر باتری آیفون در تاریخ» است. قیمت آیفون ۱۶ پرو و قیمت آیفون ۱۶ پرو مکس به‌ترتیب از ۹۹۹ دلار و ۱٬۱۹۹ دلار و فضای ذخیره‌سازی آن‌ها از ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت شروع می‌شود. آیفون‌های جدید از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) روانه‌ی بازار خواهند شد.

حالا وقت درخشش است / دو گوشی پرچمدار جدید اپل رونمایی شدحالا وقت درخشش است / دو گوشی پرچمدار جدید اپل رونمایی شد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
راه‌اندازی دفتر موسسه جهاد توسعه در ارمنستان؛ گامی نوین در توسعه صادرات محصولات کشاورزی ایران
آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد از نیمه دوم مهر
تفاهم نامه همکاری آموزش و توانمندسازی دانشجویان داروسازی منعقد شد
طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران افتتاح شد
دانشگاه با هیچ موسسه ای برای جذب دانشجوی بین الملل قرارداد ندارد
حدود نیمی از داوطلبان مجاز کنکور سراسری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
ثبت‌نام دانشجوی بدون کنکور در مقطع کارشناسی دانشگاه قرآن و حدیث
نرخ غذای دانشجویی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام شد
نشست سراسری رؤسای دانشکده‌های الهیات و معارف اسلامی برگزار شد
فرصت انتخاب رشته در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ امشب به پایان می‌رسد
جذب هیات علمی وابسته از مقطع ارشد در دانشگاه آزاد
نُهمین پهپاد جاسوسی آمریکا در یمن ساقط شد
دستگیری عامل انتشار سوالات آزمون وکالت
ناپدید شدن دو ورزشکار پارالمپیک
ورود دادستان کل کشور به ثبت‌نام دانش آموزان
عوارض خروج از کشور را چه زمانی باید پرداخت کرد؟
بازیکن پرسپولیس مجبور به فسخ قراردادش شد
هشدار مقام عالیرتبه سپاه درباره میدان گازی آرش
واکنش تند ایران به یک بیانیه در ریاض
۵۰ درصد هواداران استقلال محروم شدند
سه جلسه محرومیت برای رفتار جنجالی مقابل استقلال
آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد از نیمه دوم مهر
نشست سراسری رؤسای دانشکده‌های الهیات و معارف اسلامی برگزار شد
سهل‌انگاری در گزینش معلمان خیانت به آینده کشور است
بهره‌گیری از تجربیات شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان راهگشای آینده دیپلماسی است
آماده حمایت از برنامه‌های کلان علمی و فناورانه هستیم
سند اولویت‌های پژوهشی دانشگاه علامه‌ رونمایی می‌شود
جشن دانش آموختگی دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد
تعداد دانشجویان خارجی در کشور، ۲ یا ۳ درصد است
اعلام نتایج نهایی یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی
انتخاب رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد تا شنبه ادامه دارد
پذیرش بدون آزمون دانشجوی ارشد و دکتری در رشته‌های راهبردی
دانشگاه الزهرا در رشته مهندسی کامپیوتر دانشجو می‌پذیرد
انتقاد پژمان‌فر از تصمیم سازمان سنجش درباره انتخاب رشته کنکور
آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top